در محیط های اداری داشتن یک اتاق کنفرانس میتواند تاثیر بهسزایی در ارتباطات بین مدیران و پرسنل جهت جلسات مربوطه و گردهماییهای ماهانه باشد، در حالی که امروزه به این مورد کمتر توجه میشود. جلسات معارفهی پرسنل جدید، شروع دورههای آموزشی، اشتراک گذاری ایدههای جدید، و صحبت های صمیمانهای که گاهی به قراردادهای مهمی میانجامد.
داشتن اتاق کنفرانس با چیدمان مناسب و فضایی دنج و آرام میتواند تاثیر بهسزایی در جذب مشتریان داشته باشد.
در این مقاله سعی داریم نکاتی را عنوان کنیم که مطمئنا برای شما کاربردی خواهد بود:
خلاقیت در چیدمان اتاق کنفرانس
در یک اتاق کنفرانس بزرگ میتوان انواع جلسات را برگزار کرد.با این حال، این اتاقها برای جلسات غیر منتظره و ایده پردازی مناسب نیستند و تنها باعث اتلاف منابع و انرژی و فضای کابردی محل کار ما میشوند.
به همین دلیل اکثر شرکتها تصمیم میگیرند که اتاقهایشان سیار و قابل تنظیم باشند. این انعطاف پذیری با پارتیشن و ساخت ستونهای متحرک قابل اجراست. ولی باید این را در نظر داشته باشید در صورت استفاد از جداکنندههای متحرک و پارتیشن ها ممکن است که فضای اتاق کنفرانس از لحاظ آکوستیک کردن فضا با مشکل مواجهه شوید.
انتخاب مدل مناسب چیدمان
برای طراحی اتاق کنفرانس از چیدمان های مختلفی میتوان استفاده کرد، برای مثال چیدمان U برای سخنرانی مناسبتر است.
در ادامه سه مدل از چیدمانهای اتاق کنفرانس را با شما بررسی میکنیم :
- طراحی فضا به شکل نیم دایره
فضای نیم دایره قابلیت این را دارد که تمام حواسها را به مرکز اتاق کنفرانس جلب کند و میتوان از هدر رفت فضای اتاق در هنگام چیدمان جلوگیری کند اما در نظر داشته باشید که در اگر مهمانهای شما بیش از 50 نفر باشند نمیتوانید از این چیدمان استفاده کنید.
- طراحی بیضی شکل
یکی از بهترین و مناسبترین طراحی ها، طراحی بیضی شکل است که میتون جلسات هیئت مدیره و از این قبیل جلسات مهم را برگزار کنید تا هم محیط بزرگتری در اختیار داشته باشید و هم مشارکت بهتری از طرف اعضای جلسه داشته باشید.
ویژگی میز در اتاق کنفرانس
یکی از مهم ترین ویژگی های اتاق کنفرانس انتخاب میز مناسب است.در واقع میز اولین وسیله ایی است که توجه افراد را جلب میکند.سعی کنید این انتخاب خیلی مدرن و هوشمندانه باشد به هر حال شما باید مدت زمان زیادی در پشت میز بنشینید و تصمیمات مهم بگیرید و یک طراحی خوب از اتاق کنقرانس و البته یک میز مناسب میتواند به شما کمک کند. میزهای کنفرانس در ابعاد و انداره های متفاوت وجود دارند که به نسبت فضای اتاق باید انتخاب شود.مورد بعدی انتخاب تعداد صندلی های میزکنفرانس است که به نسبت فضای اتاق شما انجام میگیرد. در موارد بعدی میتوان به طراحی زیبا و قیمت محصول اشاره داشت.
طراحی اکوستیک در اتاق کنفرانس
چند نکته اساسی در طراحی اکوستیک فضای اتاق کنفرانس وجود دارد که باید به آن توجه شود از جمله اینکه طراحی به گونه ای باشد که صداهی جلسات اتاق کنفرانس در بیرون از اتاق شنیده نشود و هم آنکه صدای بیرون از اتاق باعث مختل شدن و حواسپرتی افراد درون جلسه نشود.
ما معتقدیم که آکوستیک بودن فضا به عنوان یک پارامتر مهم باید در نظر گرفته و به آن توجه ویژه شود تا همگی بتوانند از فضایی که در اختیار دارند به نحو احسن استفاده کنند و باعث بروز مشکلات نشود.
جمع بندی
رعایت اصول کلیدی در طراحی اتاق کنفرانس میتواند به داشتن یک فضای حرفه ای، افزایش بهره وری و افزایش خلاقیت افراد کمک کند.برای دریافت بهترین بازده ما از شما میخواهیم با یک گروه قوی برای داشتن هر چه بهتر این شرایط همکاری کنید که تیم بزرگ مدیران صنعت با داشتن سابقهی درخشان در این حیطه میتواند شما را به استاتداردهایی که در نظرتان است، نزدیکترکند.